متن استاتیک شماره 54 موجود نیست متن استاتیک شماره 54 موجود نیست
  • 1398/08/25
  • - تعداد بازدید: 236
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

با حضور اساتید دانشکده پیراپزشکی چگونگی طراحی و اجرای فرایندهای آموزشی بررسی شد

با حضور اساتید دانشکده پیراپزشکی چگونگی طراحی و اجرای فرایندهای آموزشی بررسی شد

کارگاه آموزشی چگونگی طراحی و اجرای فرایندهای آموزشی روز چهارشنبه 22 آبان ماه به همت معاونت آموزشی دانشکده پیراپزشکی و با حضور فعال اساتید این دانشکده در محل سالن اندیشه برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی دانشکده پیراپزشکی، دکتر غلامحسین تمدن، معاون آموزشی دانشکده گفت: هدف از این کارگاه آشنایی اساتید با فرایندهای آموزشی و همچنین حوزه‌های مختلف دانش پژوهی است تا فرایندها در مجموعه‌ای منسجم در مسیر تحول و نوآوری شناسایی، طراحی و اجرا شوند.

مدرس کارگاه، دکتر لیلا بذرافکن عضو هیئت علمی مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه نیز با نگاهی به تعریف فرایند گفت: رویکرد نگرش فرایندی در پی تبیین ارتباطات داخلی مـوجود بین فرآینـدهای فرعی و همچنین تعییـن ارتبـاطات بیـن فرآینـدهای اصلی است. وی افزود نگرش فرایندی، به سازمان امکان می‌دهد تا روی ارتباط بین تک تک فرایندهای موجود در مجموعه‌ای از فرایندها و نیـز ترکیب و تعامل آنها، کنترل مستمر داشته باشد. دکتر بذرافکن درک و تامین نیازمندی ها، شناسایی و تشریح فرایندها در قالب واژه آموزشی، تعیین نتایج عملکرد فرایند و اثربخشی آن و بهبود مستمر فرایندها بر اساس اندازه‌گیریهای عینی را از موارد مهم در نگرش فرایندی بیان کرد و افزود فرایند آموزشی نتیجه اجرا، مشاهده و ارزشیابی یک مداخله آموزشی است.

این عضو هیئت علمی با نگاهی به اهداف جشنواره آموزشی شهید مطهری، فرم ارزشیابی فعالیت‌های نوآورانه آموزش پزشکی این جشنواره را برای حاضران تشریح نمود و ضمن معرفی شش حیطه جشنواره شامل: تدوین و بازنگری برنامه‌های آموزشی، یاددهی و یادگیری، ارزشیابی آموزشی، مدیریت و رهبری آموزشی، یادگیری الکترونیکی و طراحی و تولید محصولات آموزشی، با بیان چندین مثال و الگو مراحل طراحی و اجرای فرایندهای آموزشی را بیان نمود.
 
 
 
  • گروه خبری : آخرین اخبار دانشکده
  • کد خبری : 14211
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید