دانشکده پیراپزشکی
توانمندسازی اساتید دانشکده پیراپزشکی شیراز با هنر پرسشگری به کمک هوش مصنوعی
در راستای ارتقای کیفیت آموزش و بهرهگیری از فناوریهای نوین، اولین کارگاه از سلسله کارگاههای توانمندسازی اعضای هیئت علمی دانشکده پیراپزشکی شیراز، با عنوان "هنر پرسشگری به کمک هوش مصنوعی" و با هدف بازنگری هوشمندانه طرحدرس و تدریس، در این دانشکده برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشکده پیراپزشکی شیراز؛ پیرو برنامههای مصوب دفتر توسعه آموزش (EDO) و در راستای تحقق اهداف استراتژیک دانشکده، کارگاه «هنر پرسشگری به کمک هوش مصنوعی: راهبردی نوین برای ارتقای تدریس و بازنگری طرح درس» روز چهارشنبه ۱۴ آبانماه ۱۴۰۴ در آزمایشگاه زبان این دانشکده برگزار گردید.این کارگاه تخصصی و کاملاً عملی با تدریس دکتر "لاله خجسته"، مدیر دفتر مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشکده، و با حضور اعضای هیئت علمی از گروههای آموزشی مختلف تشکیل شد.در این دوره، اساتید به صورت گامبهگام فراگرفتند که چگونه با استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی، پرسشهایی هدفمند و اثرگذار برای تعمیق یادگیری و سنجش مهارتهای تفکر انتقادی دانشجویان طراحی کنند. از اهم اهداف و دستاوردهای این کارگاه میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
توانمندسازی اساتید در حوزه هوش مصنوعی، آشنایی با کاربردهای عملی AI در آموزش و بهرهگیری از آن برای بهبود روشهای تدریس، ارتقای یادگیری فعال و عمیق، آموزش طراحی پرسشهایی فراتر از سنجش حافظه مبتنی بر سطوح بالای طبقهبندی بلوم برای ایجاد کلاسهای درس تعاملی، بهینهسازی و بازنگری هوشمندانه طرح درس، استفاده از تکنیکهای هوش مصنوعی برای بازبینی و ارتقای اهداف یادگیری و استراتژیهای ارزشیابی در طرح درس، ایجاد فرصتهای پژوهشی (SoTL)، نشان دادن مسیر تبدیل فرآیند استفاده از AI و تاثیر آن بر یادگیری دانشجویان به یک پروژه پژوهش در آموزش.
برگزاری این سلسله کارگاهها، گامی بلند در مسیر تحول آموزشی و همگامی با فناوریهای روز دنیا در دانشکده پیراپزشکی شیراز محسوب میشود.
پایان خبر
نظر دهید